Gastroservis / Košík / VOP

VOP

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I.
Tieto obchodné podmienky upravujú vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim a vzťahujú sa na všetky dodávky tovaru a služieb vykonané v dobe platnosti obchodných podmienok. Osobitné obchodné
podmienky je možné upraviť v samostatnej obchodnej zmluve.
II.
Platobné podmienky
Predávajúci Gastroservis, spol.r.o., ďalej len „predávajúci“ si vyhradzuje právo zmeny cien. Platné ceny sú potvrdené predávajúcim kupujúcemu v čase potvrdenia objednávky a vyplývajú z aktuálnych platných cien v čase prijatia objednávky. Ak je platná cena identická alebo nižšia ako je uvedená prijatej objednávke, predávajúci dodá kupujúcemu tovar za platnú cenu v čase prijatia objednávky. Ak je aktuálna cena vyššia ako cena uvedená na prijatej objednávke (získaná napr. zo starších podkladov), predávajúci neodkladne informuje kupujúceho o zmene ceny a kupujúci sa vyjadrí predávajúcemu k platnosti objednávky s aktuálnou cenou najneskôr do 48 h.
Odstúpenie od zmluvy (storno objednávky) – uvedené v samostatnom bode.
Platobné podmienky – úhrada v hotovosti pri odovzdaní predmetu plnenia, alebo bezhotovostným prevodom. Predávajúci môže požadovať úhradu kúpnej ceny pred dodaním tovaru až vo výške 100 % z hodnoty objednávky, najmä pri tovare na objednávku, bezhotovostnej úhrade a pod. Pre úhradu preddavku je vystavená "Predfaktúra“, resp. „Zálohová faktúra". Po dodaní tovaru je na faktúre - daňovom doklade hodnota úhrady zálohy odčítaná.
III.
Dodacie podmienky (Dodanie tovaru)
Dodanie predmetu plnenia sú podľa dostupnosti produktu a prevádzkových podmienok predávajúceho realizované neodkladne, obyčajne do 2 - 10 pracovných dní / špeciálna technológia a tehnika do 10-20 pracovných dní/, v niektorých prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia. Miesto odberu/dodania je stanovený objednávkou kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu na dohodnutú adresu. Súčasťou dodávky nie je inštalácia dodaného produktu. Dopravu na adresu určenia zaisťuje predávajúci. Zásielka s tovarom musí obsahovať daňový doklad, návod na používanie výrobku a záručný list.
Spôsob, druh a cenu dopravy tovaru si vyberie v objednávke kupujúci.
Vlastný odber tovaru si môže kupujúci zvoliť na centrálnom sklade, resp. u zmluvných partnerov.
IV.
Zodpovednosť za škody na tovare, záruka
Kupujúci je povinný skontrolovať tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené poškodenie, kupujúci vyhotoví záznam o poškodení vrátane fotografie a predávajúci poskytne kupujúcemu primeranú zľavu z ceny tovaru alebo nahradí nový identický tovar. Oneskorené reklamácie mechanického poškodenia výrobku nie je možné uznať. Kupujúci je povinný pred prvým použitím riadne preštudovať návod na obsluhu výrobku a záručné podmienky vzťahujúce sa na výrobok, ktoré je povinný kupujúci v celom rozsahu dodržiavať. Záručná doba začína plynúť prevzatím predmetu tovaru kupujúcim.
www.gastroservis.sk Strana 2
Záručná doba všetkým subjektom, ktoré zakúpili tovar alebo ho používajú pre účely podnikania, je stanovená Obchodným zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca. Obvykle je stanovená takáto záručná doba 12 mesiacov odo dňa zakúpenia/prevzatia tovaru, ak nie je dohodnutá inak.
1. Záruka sa vzťahuje na poruchy zariadenia a jeho častí, ktoré sú spôsobené výrobnými chybami,
chybami materiálu alebo chybným spracovaním. Chybná súčiastka je nahradená novou.
2. Po zistení poruchy musí kupujúci doručiť výrobok predávajúcemu alebo autorizovanému servisu s
popisom poruchy.
V dohodnutých prípadoch je možné odstrániť poruchu u prevádzkovateľa.
3. Záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté vyššou mocou (ohňom, odcudzením a pod.) a bežným
opotrebením.
4. Záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté zanedbaním údržby, nesprávnym používaním,
nevhodným skladovaním, neodbornou montážou, neodbornou opravou, nedodržaním
bezpečnostných predpisov alebo nedodržaním pokynov v návode na obsluhu a na škody
vzniknuté prepravou.
5. Záručná doba je neprenosná a vzťahuje sa iba na prvého odberateľa.
6. Záručná doba sa predlžuje v prípadoch, keď sa reklamácia vybavuje opravou a to o dobu od
odoslania reklamácie kupujúcim do prevzatia opraveného výrobku kupujúcim.
V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou/objednávkou (rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu tovar uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci, alebo jej opravou. V prípade, že nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci, alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel, alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví počas 6 mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pred jej prevzatím, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. V prípade rozporu tovaru so zmluvou/objednávkou, má kupujúci nárok na zjednanie nápravy a to:
 bezplatným uvedením tovaru do stavu zodpovedajúceho zmluve/objednávky opravou tovaru
 primeraným znížením kúpnej ceny
 náhradným dodaním výrobku
 odstúpením od zmluvy
Kupujúci môže požadovať u predávajúceho bezplatnú opravu alebo bezplatné náhradné dodanie tovaru. Kupujúci má právo na výmenu tovaru len vtedy, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. O tom, či je chyba úmerná, rozhodne autorizované servisné stredisko a to formou písomného posúdenia tejto chyby. V tomto prípade bude tovar vymenený za rovnaký kus, prípadne vrátená už zaplatená čiastka.
Práva zodpovednosti za chyby sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bol tovar kúpený. Ak je v záručnom liste uvedený aj iný dodávateľ servisu k oprave tovaru, ktorý je miestne alebo odborne príslušný pre kupujúceho, môže si kupujúci uplatniť právo na opravu u tohto dodávateľa servisu, resp. tovaru. Prevzatie tovaru do opravy je evidované so zápisom všetkých chýb, ktoré zakúpený tovar v čase prijatia má. Reklamovaný tovar je doručovaný na náklady kupujúceho. K reklamovanému tovaru musí kupujúci priložiť kópie dokumentov o nadobudnutí tovaru (faktúra, doklad o zaplatení a záručný list). Predávajúci rozhodne o reklamácii do 3 pracovných dní.
www.gastroservis.sk Strana 3
Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chýb. Vybavenie reklamácie netrvá dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, akoby išlo o chybu tovaru, ktorú nemožno odstrániť. O výsledku reklamácie bude kupujúci písomne informovaný bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie.
Zoznam servisných stredísk je uvedený v záručnom liste alebo na samostatnej prílohe v záručnom liste.
Reklamácie tovaru zakúpeného právnickými resp. fyzickými osobami/SZČO, ktorý je určený na podnikanie sa riadia obchodným zákonníkom č. 513/1991 Zb.
Adresa pre hlásenie reklamácií, resp. požiadaviek na servis:
STREDISKO: Gastroservis,spol. s r.o., Vajanského nám.12, 97401 Banská Bystrica E-Mail: servis@gastroservis.sk Tel./Fax: +421 (0)48 4143980

Prihlásenie do newslettera

Chcete byť informovaný o novinkách a výhodných ponukách?

Prihláste sa k odoberaniu.

Napíšte nám
+421 905 126 087